Er vi “Innovation of the year”?

Vi har forsøkt mange ulike aktiviteter, på den korte tiden vår. Som her, fra Kulturlørdag 9. september i fjor. Foto: Torleif Kvinnesland

 

Er vi “Innovation of the year”?

Dato: 28. april 2024

Sist uke ble det offisielt. Vi er finalist til prisen “Innovation of the year”, som deles ut 30. mai av NCSC (Nordic Commercial Spaces & Communities). Det er veldig hyggelig at en annen Tullinbedrift også er i finalen!

Det er bare litt over to år siden vi ble stiftet, men allerede har vi tydeligvis blitt lagt merke til av mange. Det er veldig gledelig. Under Oslo Urban Week i høst var vi finalist til prisen “Årets Samarbeid”, og nå er vi altså i finalen til den årlige NCSC Awards og i kategorien “Innovation of the year”. De to andre finalistene er Cirkulær og KROHN. Det som er ekstra hyggelig er at Cirkulær etablerte sin første butikk i Universitetsgata, nettopp på grunn av hvordan vi hadde tenkt å få til økt byliv og satsing i Universitetsgata.

Cirkulær inviterte til preåpning av sin første butikk i Universitetsgata, da vi arrangerte Kulturlørdag 9. september i fjor. Foto: Torleif Kvinnesland

Da vi skulle utvikle en visjon for Tullinsamarbeidet sa vi tidlig at vi skulle gjøre Tullin til Oslos nye sentrum for skapekraft. Det er noe som er relevant for området, og som også gjenspeiler den energien og samholdet som finnes blant alle de som engasjerer seg på Tullin. Derfor var det med stolthet vi har tatt i mot anerkjennelsen av å være en finalist. I seg selv er dette noe vi er veldig stolte av. Juryens begrunnelse for finaleplassen er:

Tullinsamarbeidet er et innovativt klyngesamarbeid, åpent for kommersielle og ikke-kommersielle virksomheter og organisasjoner som ønsker å jobbe i et samarbeid for å styrke Tullins attraktivitet, omdømme og tilgjengelighet. Mange ulike typer virksomheter, deriblandt bedrifter, borettslag og foreninger har etablert en ny måte å skape verdifulle opplevelser og innhold for lokalbefolkningen og besøkende i området. Ved å sammen bygge opp Tullin med en felles identitet og aktiviteter for å styrke community og nettverk, baner de vei for en ny måte å tenke på rundt å styrke seg forretningsmessig på tvers av bedrifter og bransjer. Et eksempel til etterfølgelse som viser at samarbeid på tvers av ulike aktører er den nye konkurransen for de som vil vokse og trives i sitt lokalmiljø.

NCSC (Nordic Commercial Spaces & Communities) er en organisasjon, som tidligere var opptatt av å fremme shopping. Med utgangspunkt i endringer i samfunnet valgte NCSC å i 2022 endre strategi, til også å fremme hvordan plasser i bredeste forstand.

30. mai er det prisutdeling for NCSC Awards Norway, på Norrøna House på Lysaker. Les mer om de andre finalistene og kategoriene her.

Vi gleder oss!

 
Forrige
Forrige

En bydel i bydelen

Neste
Neste

Statens vegvesen respekterer ikke byliv